Типові фрази вчителів, які пам'ятають всі учні
Згадайте свої шкільні роки. Так, дійсно, існують ці типові фрази вчителів, які вони дуже любили використовувати в своїх виховних цілях. Багато фраз приживалися і отримували широке поширення в шкільному середовищі. Деякі фрази вчителів передаються з покоління в покоління. Напевно, коли майбутні вчителі сиділи за шкільною партою, чули на свою адресу деякі з них. Отже, давайте згадаємо шкільні роки.
Ліс рук!
Фраза з іронічним підтекстом. Перша частина цієї фрази звучить наступним чином: «Хто до дошки? Ліс рук!» Багато хто з нас під час цього питання переживали серцевий напад, деякі встигали помолитися, а оптимісти примудрялися вивчити заданий матеріал. Момент, що характеризує перевагу вчителя над учнями. Коли викладач бере в руки журнал і так протяжно вимовляє цю страшну фразу. Заключна частина фрази «Ліс рук!» не менш чудова: «Рук ні, одні дуби». Якщо ця фраза була логічно передбачувана, її чекали до початку уроку, перевіряючи пройдений матеріал, то такі фрази вчителів, як, наприклад, «дістаємо подвійні листочки», «закрити підручники» нас заставали зненацька. Вони лякали нас, і це були реальні умови життя, перевірка знань, і треба сказати «спасибі» за ці «подвійні листочки», які потім, через роки ще не раз відбувалися в реальному житті, коли їх зовсім не чекаєш. Учні з надією чекали того відчайдушного героя, який повинен був «врятувати ситуацію», а викладач розумів, що зараз можуть «полетіти голови багато».
Дзвінок для вчителя
Але ось з цієї фрази хотілося б посперечатися, так як час, виділений для уроку вчителем має бути чітко розподілено, це його «мистецтво» уміти маневрувати в цьому невеликому інтервалі часу. Кожен учитель розуміє, як слабшає увага хлопців після дзвінка. Знову ж відбувається демонстрація сили: «Сядьте на місце! Дзвінок для вчителя!» Але хотілося б зазначити, що суворість, нехай навіть трішки зайва, все одно нікому не зашкодить. Час від часу така форма спілкування допустима, більш того характеризує вчителя як педагога, що вміє легко входити в контакт з учнями. Використання подібних фраз говорить про те, що далеко не все виявляється в полі його уваги. Заняття можуть не завжди досягати поставленої ним мети.
Два плюс три. Оцінка на двох
Вживаючи цю фразу, вчитель передбачає, що чує підказку учнів, і в досить терпимою, можна сказати навіть лояльною, формі робить зі свого боку попередження. «Іванов, що там відбувається? Оцінку теж на двох ставити?» Звернення такого роду скоріше вказує на відсутність бар'єру спілкування. Так, безумовно, з боку педагога відбувається навчально-виховний вплив, але аудиторія в класі не пасивна, поведінка вчителя не є домінуючим. Подібну ситуацію такого активного взаємодії легко можна скоригувати і назвати «союзом». Відсутній негибкое реагування, вчитель не нагадує «робота», нехай невеликою мірою буде проявлятися деяка авторитарність за типом «я сама», але неконтактной таку ситуацію не назвеш.
А голову ти вдома не забув?
Забув спортивну форму, забув зошит, підручник тощо «Забув» чи ти? Фраза вчителя сповнена іронії. Глуха «китайська стіна» нерозуміння споруджена між вами. Висловлювання вчителів у такій формі принижує і пригнічує учня, робить його вразливим об'єктом насмішок з боку своїх однокласників. Стиль такого спілкування уподібнюється некоректною і неконтактной моделі спілкування між педагогом і учнями. Це дійсно дуже і дуже погано по відношенню до учня. В такій ситуації «китайська стіна» може призвести до виникнення бар'єру, ситуація характеризується слабкою зворотним зв'язком між двома сторонами, відсутності бажання контактувати і співпрацювати з боку учнів. Учитель мимоволі підкреслює свій статус і своє поблажливе ставлення до учнів, що спричинить байдуже ставлення з боку школярів.
Вийди і зайди нормально
Оцінку я буду на двох ставити?
Двійку я поки ставлю олівцем
Що смішного я сказала? скажи всім нам, разом посміємося
А прізвище за вас я повинна писати? Я не Шерлок Холмс щоб вишукувати вас по почерку
Якщо ти такий розумний, встань і проведи урок, а я сяду на твоє місце і буду хіхікать'
Що ти дивишся на стелю (вікно)? Там рішення не написано !!